Koel blijven tijdens het poetsen op warme zomerdagen: 10 tips
Terwijl de meeste mensen staan te springen voor warm zomerweer, loopt bij jou het zweet langs je voorhoofd als je er nog maar aan denkt. Wanneer je op warme dagen aan de slag bent als huishoudhulp, is het belangrijk om de juiste voorzorgen te nemen. We geven je enkele tips!

Terwijl de meeste mensen staan te springen voor warm zomerweer, loopt bij jou het zweet langs je voorhoofd als je er nog maar aan denkt. Wanneer je op warme dagen aan de slag bent als huishoudhulp, is het belangrijk om de juiste voorzorgen te nemen. We geven je enkele tips!
Bereid je goed voor op je werkdag
Een warme werkdag is er geen zoals een andere. Om de dag goed door te komen, tref je best wat extra voorbereidingen.
- Breng een koeltas mee om je eten en drank koel te bewaren.
- Neem een grote fles water mee zodat je doorheen de dag voldoende kan drinken. Drink lauw (geen ijskoud) water om je lichaamstemperatuur te doen dalen.
- Draag losse, katoenen kleding zoals bv. de T-shirts van NET=NET. Katoen is niet te dik en absorbeert zweet.
- Draag stevig schoeisel. Heb je geen werkschoenen? Vraag ernaar bij onze consulenten.
- Vermijd zware maaltijden en kies eerder voor slaatjes en smoothies.
Creëer een aangename werkomgeving
Niet alleen een goede voorbereiding is belangrijk, je werkomgeving moet natuurlijk ook aangepast worden aan hoge temperaturen.
- Zet de airco op, maar niet te hard (daar kan je verkouden van worden).
- Zet ’s ochtends, wanneer het nog relatief koel is, de ramen even open om te verluchten. Doe dit niet in de namiddag.
Pas je activiteiten aan
- Was geen ramen wanneer het warmer is dan 30°C.
- Vermijd buiten werken in volle zon en bespreek je werkschema met je klant of een consulente.
- Voer, in de mate van het mogelijke, je zwaarste taken uit in de voormiddag en de rustigere taken in de namiddag.
Ten slotte is het belangrijk om je poetsactiviteiten en gewoontes wat bij te sturen.
Problemen? Contacteer een consulent!
Is je werkomgeving niet ideaal of ervaar je onenigheden met je klant? Sta dan op een respectvolle manier op je strepen. Geraakt de situatie zo niet opgelost? Neem dan contact op met een consulent, zij helpen je graag verder.